06-04-2012

Diesel Zero Feminine Plus - Parfumreview


Ik leerde het parfum Zero Plus Feminine van Diesel kennen toen ik een jaar of 15 was. Een vriendin van mij had het parfum, maar vond het zelf niet zo lekker. Altijd als ik bij haar was, spoot ik wat van het parfum op. Ik was gek op deze geur van Diesel! Een lange tijd heb ik niet meer gedacht aan Diesel Zero Plus Feminine, maar laatst begon het toch weer te kriebelen. Ik kwam hem online ergens tegen en twijfelde of ik het parfum moest kopen. De prijs hield me uiteindelijk tegen en ik besloot 't niet te doen. Tijdens de Maffe Marathonweken van Bijenkorf, zag ik Zero Plus Feminine echter online staan voor een wel érg aantrekkelijk prijsje. Ook al heb ik een tijdje terug gezegd dat ik voorlopig geen parfum meer ga kopen, kon ik deze actie echt niet laten gaan. Ik heb die fijne geur weer terug, na al die jaren!




Diesel Zero Plus Feminine komt in een matte, donkerrode flacon van glas. De flacon voelt heel zwaar en zeker niet goedkoop aan. De print op de flacon vind ik een beetje saai, maar het past ergens wel bij de 'stoerheid' van Diesel.



Het parfum heeft een zoete, zwoele, houtachtige geur en hier en daar komt een vleugje kokos je neus binnen. De top opent kruidig, het hart is juist wat bloemiger en de basis is zwoel en warm. Hieronder de noten:
Top -  nootmuskaat, zwarte peper, kaneel, abrikoos, rode appel, pruim, bittere sinaasappel en ananas
Hart - orchidee, magnolia, lelietje-van-dalen, Marokkaanse roos, iris en jasmijn
Basis - cacao, vanille, sandelhout, amber, witte muskus en cederhout



Zero Plus Feminine is een eau de toilette en wordt hierdoor gedurende de dag wat minder aanwezig. Wanneer je het parfum 's ochtends op spuit is het een sterke, vrij zware en sensuele geur maar al gauw vervliegt het een beetje en blijft een subtiele geur over. Aan het einde van de dag ruik ik de geur nog steeds lichtjes, wat voor een eau de toilette toch wel zeldzaam is.

Ik ben ontzettend blij dat ik de geur eindelijk weer kan ruiken, ik vind 'm nog even lekker als toen ik 15 was.



Voor een flacon van 75 ml betaal je normaal gesproken €45,00, maar in de Maffe Marathonweken van Bijenkorf is deze afgeprijsd naar €16,00. Dat is bijna 30 euro korting! Als dat geen goede deal is...

Heb jij weleens een geur gekocht die je nog in je herinnering had van 'vroeger'? 

Adverteerdirect