19-04-2012

100 Things that make me happy



"Bekijk het eens van de positieve kant!", is een opmerking die ik vaak te horen krijg. Ik ben een echte pessimist, een doemdenker. Ik zie dingen eerder negatief dan positief en moet soms veel moeite doen om het goede van dingen in te zien en me even geen zorgen te maken om iets dat niet helemaal gaat zoals ik dat wil. Als er iets misgaat denk ik meteen dat het einde van de wereld nabij is en dat alles fout zal gaan. Ik ben een stresskip, ik maak me druk om de kleinste dingen en ik geniet eigenlijk te weinig van mooie en leuke dingen. Een tijdje geleden heb ik een lijstje gemaakt met daarop 100 dingen waar ik blij van word en die me een fijn gevoel geven. Wanneer ik me down voel kijk ik soms nog naar dit lijstje en waardeer ik de kleine, mooie dingen in 't leven weer wat meer.



1. iets afkruisen van een lange to do list
2. liedjes uit de jaren '90 luisteren, waaronder Backstreet Boys, Spice Girls en Britney Spears


3. na een dag gewinkeld te hebben thuiskomen en al mijn nieuwe spullen bekijken
4. film kijken in bed, onder de deken, met een grote bak ijs voor mij alleen
5. naar buiten gaan met een vriendin zonder een doel te hebben
6. glijden van een glijbaan


7. oude fotoalbums doorbladeren en stilstaan bij leuke gebeurtenissen
8. in het gras liggen en figuren ontdekken in de wolken
9. een grote salade maken en deze helemaal alleen opeten
10. een regenboog zien


11. op een zonnige dag lunchen op een terrasje
12. tegen Joey aan in slaap vallen
13. Mariokart doen en iedereen inmaken
14. leuke en schattige plaatjes bekijken op sites als Tumblr en Weheartit
15. de geur van kaneel of vanille


16. leuke en lieve comments van lezeressen krijgen
17. luisteren naar mooie, akoestische covers op YouTube
18. cake of koekjes bakken ende helft van het beslag van tevoren opeten
19. op een drukke plek ergens gaan zitten en voorbijkomende mensen observeren


20. de momenten waarop mijn moeder en ik het gezellig hebben als moeder en dochter
21. kiwi's uitlepelen zonder op harde stukken te stuiten
22. leuke, grappige en soms naïeve opmerkingen van leerlingen uit mijn stage 
23. handgeschreven kaarten of brieven krijgen
24. na een lange dag thuiskomen, mijn make-up eraf halen en mijn joggingbroek aandoen


25. wakker worden voordat mijn wekker gaat en beseffen dat ik nog even kan slapen
26. (geur)kaarsjes aansteken in mijn kamer en een goed boek lezen
27. schelpen zoeken bij de zee
28. de geur van mama's zelfgemaakte pizza


29. de slappe lach hebben om iets wat niet eens zo grappig is
30. af en toe een dag voor mezelf hebben en alleen maar luieren
31. knuffelen met huisdieren


32. gillen in de achtbaan, zo hard als ik kan
33. eens in de zoveel tijd junkfood eten
34. een look hebben gemaakt en trots zijn op je make-up
35. wegzwijmelen bij romantische films en huilen bij drama's


 36. marshmallows in het vuur houden en daarna opeten
37. met mijn blote voeten door het gras lopen
38. een boek in een korte tijd uitlezen
39. eindelijk dat ene dure product kopen dat ik al zo lang op mijn wishlist had staan


40. het geluid van regen, terwijl ik lekker warm thuis ben
41. mijn muziek heel hard zetten en zo hard als ik kan meeblèren
42. springen op een springkussen

43. wakker worden met de zon die door de gordijnen schijnt


44. urenlang kletsen met vriendinnen over van alles en nog wat
45. mijn kamer van top tot teen schoonmaken en alles een nieuw plekje geven
46. een avondje bankhangen met Joey
47. helemaal uit je dak gaan en dansen tot je erbij neervalt


48. complimentjes krijgen over mijn outfit of make-up
49. naar mijn grote zus Anna in Arnhem en er een gezellige zussendag van maken
50. heel enthousiast worden begroet door leerlingen van mijn stage, wanneer ik die tegenkom buiten school
51. foto's maken met vriendinnen en vervolgens alle foto's die we hebben gemaakt uitlachen en ontdekken dat er maar een paar mooie tussen zitten


52. nieuwe liedjes en artiesten ontdekken die verder nog niet bekend zijn
53. in de zomer varen met Joey en lekker zonnen op de punt van de boot
54. situaties waarin mijn 'oorspronkelijke gezin' weer samen is en we samen herinneringen van vroeger ophalen


55. mooi ingepakte cadeautjes krijgen en uitpakken
56. het moment dat de postbode een pakketje voor mij komt brengen
57. het saamhorigheidsgevoel tijdens het EK of het WK, wanneer Nederland scoort
58. schommelen, zo hoog mogelijk


59. mijn favoriete parfum opspuiten en genieten van de heerlijke geur
60. leerlingen die vragen of ik in hun vriendenboekje wil schrijven
61. een broodje van de Italiaan eten (broodje mozzarella, mijn favoriet!)
62. met mensen in contact komen die ik al heel lang niet heb gesproken en gezien
63. lang wandelen bij de ondergaande zon


64. Prince uitlaten langs het water
65. wedstrijden van Feyenoord kijken en heel hard juichen wanneer ze winnen
66. online shoppen bij H&M
67. verse aardbeien met zelfgeklopte slagroom eten


68. naar een attractiepark gaan en me weer helemaal kind voelen
69. tevreden zijn als ik in de spiegel kijk op 'goede dagen
70. alle lades van mijn make-up collectie bekijken
71. op school bijkletsen met de mensen met wie ik graag omga en constant om elkaar lachen



72. een nieuw product voor het eerst gebruiken en meteen concluderen dat het je nieuwe favoriet is
73. kijken naar mijn schildpad, Jens, die soms gekke trucjes doet
74. me af en toe laten gaan en gewoon even gek doen, omdat het kan
75. naar Duitsland gaan, het land waar mijn moeder vandaan komt
76. vlinders in de tuin 


77. sporten en me daarna heel goed voelen
78. de kapper, die me altijd vertelt hoe mooi mijn haar is
79. na een tijdje in de zon te hebben gezeten ontdekken dat ik bruin ben geworden en sproetjes heb gekregen



80. mijn slag slaan tijdens voordelige acties bij drogisterijen
81. 's avonds in bed liggen en beseffen dat ik de volgende dag uit kan slapen
82. lijstjes maken in schriftjes
83. een dag naar het strand gaan wanneer het lekker weer is


84. zien dat ik weer nieuwe volgers via Bloglovin' erbij heb
85. de eerste keer weer zonder jas naar huis fietsen
86. uitgebreid dineren met familie
87. mooie, goedkope sieraden scoren op Ebay


88. sinaasappels persen en het verse sap opdrinken
89. make-up tutorials kijken op YouTube
90. goede feedback krijgen van mijn mentor op lessen die ik heb gegeven
91. series weer vanaf het eerste seizoen helemaal opnieuw kijken

The O.C., aaaah! <3
92. een nieuw bezoekersrecord behalen op Lotte Loves Beauty
93. suikerspinnen of popcorn eten
94. mensen bewijzen dat ik ook stoer kan zijn en niet alleen maar een 'popje' ben
95. creatieve uitspattingen goed benutten
96. hartjes tekenen, overal waar het kan


97. onbekende mensen die vriendelijk gedag tegen me zeggen op straat
98. fantaseren over de toekomst en bedenken hoe mijn leven er over 10 jaar uit ziet
99. de geur van frisgewassen haar
100. iedere dag kunnen doen wat ik wil: schrijven over beauty en alles delen met mijn bezoekers!

Nu ik dit heb geschreven ben ik weer helemaal happy. Het is echt leuk om zo'n lijstje te maken, maar ik ben dan ook iemand die voor alles een lijstje maakt en deze bijhoudt. Probeer het eens, schrijf eens zoveel mogelijk dingen op waar je blij van wordt, die jou gelukkig maken. Het hoeven geen grote dingen te zijn, ik word al blij van het zien van vlinders in de tuin, haha. Achter al dat negatieve zit toch echt een vrolijk, optimistisch meisje verscholen die eigenlijk veel gelukkiger is dan ze laat merken.


Welke kleine dingen maken jou gelukkig? Ben jij een optimist of een pessimist?

Adverteerdirect