28-11-2011

Twee Nieuwe Kledingstukken - Trui & Jurkje!

Een tijdje terug bestelde ik bij H&M een heerlijke winterse trui. Deze was niet op voorraad en zou niet tegelijk komen met de rest van mijn bestelling, maar nu heb ik ‘m toch eindelijk in huis. En wat ben ik er blij mee! Ook bestelde ik een feestelijk jurkje, die ik waarschijnlijk bij het Kerstgala van mijn opleiding zal aantrekken. Vandaag dus even twee kledingstukken in één blogpost. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn nieuwe aankoopjes vinden!


Allereerst deze wollen trui. Vroeger liep ik ook in zulke truien, lekker warm! Ze zijn een tijd lang uit de mode geweest, maar nu zijn ze weer helemaal terug. Wat ben ik blij dat het weer oké is om in zulke simpele, maar heerlijk warme truien te lopen!


De trui wordt door H&M beschreven als donkergrijs, maar ik vind ‘m zelf eerder neigen naar donkerbruin. Bij de foto hierboven zie je dat ik onder de trui een roze shirtje draag, wat je dus ziet omdat de foto met flits is gemaakt. Geen zorgen, normaal gesproken draag ik er gewoon een zwart shirtje onder maar ik was me er niet van bewust dat je het roze shirtje op de foto zou zien.


Leuk detail vind ik dat de trui van die ouderwetse ‘kabels’ er doorheen heeft lopen. Dat geeft de trui een beetje reliëf en geeft me echt dat winterse gevoel. De trui zit lekker los, het is ook weleens fijn om een keer geen strakke shirts te dragen. Hij kriebelt ook veel minder dan ik had verwacht! Ook wordt mijn haar er niet statisch van, groot pluspunt. De trui kost €24,95 en is te bestellen bij H&M.


Ik was al een tijdje op zoek naar een feestelijk jurkje dat ik aan zou kunnen bij het Kerstgala van mijn opleiding. Ik wilde geen lange jurk, geen zwarte jurk, geen te saai jurkje, geen strapless jurkje, geen jurkje met open rug: ik was kieskeurig. Toen ik bij Nelly.com aan het rondsnuffelen was kwam ik een boel leuke jurkjes tegen, maar de meeste lagen toch ver boven mijn budget (denk aan 100 euro of meer voor een kort, simpel jurkje – dat gaat me echt te ver). Uiteindelijk zag ik twee hele leuke jurkjes, en kon ik maar moeilijk kiezen. Na overleg met Jamilla hakte ik de knoop door en bestelde ik dit leuke jurkje.

Enge plek op de foto bij de rok! Brrr, geesten?
Dit feestelijke jurkje is van het merk Paprika. Het bestaat uit twee delen: een crèmekleurige, luchtige top met een zwart kraagje, en een zwarte uitlopende geplooide rok. De twee delen komen samen door de band van de zwarte rok, die zorgt voor het accentueren van de taille.


De top zit vrij los en wijd, het sluit niet helemaal aan bij de borst, maar zo is het model: het hoort zo. Het zwarte ‘kraagje’ geeft een nette finishing touch, en maakt het een tikje chic. De rok is vrij kort, hij komt tot ver boven mijn knieën en ik zal dan ook moeten uitkijken met bukken etc., want ik draag op het feest een huidskleurige panty en ik zou het minder fijn vinden als iedereen mijn achterste kan zien wanneer ik buk. Dat wordt een beetje oppassen, dus.


Waarschijnlijk zal ik hoge hakken bij dit jurkje dragen, al ben ik er nog niet helemaal uit welke. Ik heb wel mooie zwarte pumps, maar nudekleurige pumps lijken me ook wel mooi hierbij passen. Mijn haar zal ik waarschijnlijk los laten, misschien ga ik met de krultang in de weer maar dat weet ik nog niet. Voor de mooie jurk betaalde ik €47,95 op Nelly.com.


Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar jouw mening! Wat vind jij van de trui? En is het jurkje feestelijk genoeg voor Kerst?

Adverteerdirect